Opakowanie na prezent – pierwsze wrażenie

Czy opakowanie prezentu ma dla nas jakiekolwiek znaczenie? Czasami decydujemy się na kolorowy papier, barwne wstążki i dokładamy wszelkich starań, by nawet banalny drobiazg fajnie zapakować. Innym razem wybieramy prostą torebkę ze sznureczkiem, bo to oszczędność czasu. Prezent włożony do torebki i gotowe, do tego niskie ceny takich produktów. Jaki wpływ na nasz odbiór i radość z prezentów, ma jednak zastosowane opakowanie? Czy obdarowując osobę, z którą wiążą nas stosunki zawodowe, warto stawiać na konkretny rodzaj opakowania? Przyjrzyjmy się!

Psychologia prezentów

Dr Daniel Howard, psycholog z Southern Methodist University in Dallas, w 1992 roku zaczął przeprowadzać eksperymenty z udziałem swoich studentów. Badał, w jaki sposób odbierane są prezenty nieopakowane, opakowane w zwykły papier, jak i te, które posiadają kolorowy papier wraz z dobranymi wstążeczkami. Choć do rąk studentów wciąż trafiały te same podarunki, okazało się, że ciekawe opakowanie wpływało na większą radość z otrzymanego prezentu.

Prezenty w ładnych opakowaniach najpewniej zwracają na siebie większą uwagę, bo dają poczucie, że ktoś włożył całe swoje serce w przygotowanie podarunku. Ten, który dostarczany jest w zwykłej folii bądź najbardziej banalnej torebce, marnej jakości, nie wzbudza pozytywnych emocji. Budzi poczucie, że prezent był wybierany na szybko, „bo tak wypada”, przy braku czasu i funduszy.

Dziś możemy pozwolić sobie na różnorodne opakowania, dzięki którym prezenty nabiorą jeszcze większego znaczenia. I nie trzeba wielkich umiejętności, pomysłów na pakowanie czy drogich opakowań, by najdrobniejszy podarek sprawił mnóstwo radości. Co więcej, dzisiejsze torebki ze sznureczkami, są tak barwnie zdobione, pozostawiające miejsce na własny napis, choć nie tylko, a przy tym bardzo wytrzymałe, że i takie opakowanie jest w stanie dodać prezentowi uroku. Tego typu propozycje w swojej ofercie posiada producent opakowań.

Prezent w pracy

Prezent dla osoby, z którą łączą nas relacje zawodowe, to nieco więcej trudności. W końcu krzykliwe opakowanie może być źle odebrane. Papier w serduszka lub w kolorze głębokiej czerwieni, a do tego kokardka, to podarek, który może niestety wyrażać emocje i uczucia, co nie będzie na miejscu. Opakowanie w takich sytuacjach nabiera o wiele większego znaczenia.

Pakowanie prezentów na tym polu ma jeszcze inny aspekt. Odpowiednim opakowaniem możemy przyciągnąć uwagę odbiorców, klientów. Do tego przydają się zwykłe torebki, które można samodzielnie ozdobić bądź wykonać na nich firmowy nadruk.

Wybór prezentu to pierwsza trudność, z jaką możemy się zmagać. Najłatwiej jest mimo wszystko kupować podarunki dla najbliższych. Druga rzecz to kwestia właśnie opakowania, dzięki któremu prezent może wzbudzać jeszcze więcej pozytywnych emocji. Zależnie od okoliczności i osoby obdarowywanej, warto przemyśleć sposób pakowania prezentu.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge